•  
  •  
 
International Journal for Research in Education

Vol.(46), issue(5), October 2022

Introduction

المجلد (46) العدد (5) أكتوبر 2022

Articles

 
 
 
 
 

PDF

Moral Intelligence as a Mediator Variable in the Relationship between Personality Traits and School Bullying among Students from Grades (7-9) in North Al Batinah Governorate, Sultanate of Oman

الذكاء الأخلاقي كمتغير وسيط في العلاقة بين سمات الشخصية والتنمّر المدرسي لدى طلبة الصفوف (7-9) بمحافظة شمال الباطنة بسلطنة عُمان

Maryam Said Hamdan Alobaidani, Husain Ali ALkharusi Prof., Said Suliman Aldhafri Prof., and Fahima Hamed ALsaidi

أ./ مريم بنت سعيد بن حمدان العبيدانية & أ.د./ حسين بن علي الخروصي & أ.د./ سعيد بن سليمان الظفري & أ./ فهيمة بنت حمد السعيدية

173

 
 
 
 
 
 
 

PDF

Delivering Instruction During the Pandemic: Insights for Special Education Administrators and Teacher Preparation Programs

التعليم أثناء الجائحة: إضاءات لمديري مدارس وإدارات التربية الخاصة وبرامج إعداد المعلم

Sarah Semon Ph.D., Khalid M. Abu-Alghayth Ph.D., Zorka Karanxha Ph.D., and Nicholas Catania Ph.D.

د./ سارة سيمون & د./ خالد محمد أبو الغيث & د./ زوركا كرانكشا & د./ نيكولاس كاتانيا

416