Title (Arabic) العنوان باللغة العربية
تقييم الأداء الإداري والتربوي لمعلمي التربية البدنية من وجهة نظر المشرفين التربويين ومديري مدارس المرحلة الابتدائية بمنطقة الجوف
Abstract
The study aims to identify the degree of administrative and educational performance of sports’ teachers in Aloof province, Saudi Arabia. It also aims to figure out the presence of statistically significant differences according to the province’s cities variable. To realize these targets, the researcher designed a questionnaire including 38 terms. These terms were applied to a sample of seventy-nine head teachers and supervisors in Aljouf province. The descriptive approach was used by the researcher. The results have shown that there is high degree in the administrative and educational side for the sport’s teachers in Aljouf province at Saudi Arabia. Also the results have shown that there are statistically significant differences at the degree (= 0.05α) between the arithmetic means of the study sample attributed to the province’s cities for the benefit of Sakaka, followed by Qurayat, then Sowair and then finally Tabarjal.
Arabic Abstract الملخص باللغة العربية
استهدفت الدراسة التعرّف على مستوى درجة الأداء الإداري والتربوي لمعلمي التربية البدنية في منطقة الجوف بالمملكة العربية السعودية، والكشف عن مدى وجود فروق دالة إحصائياً تعزى لمتغير المدينة، ولتحقيق هذه الأهداف، قام الباحث بتصميم استبانة مكونة من (38) فقرة تم تطبقيها على عينة مكونة من (79) من المشرفين التربويين ومديري مدارس المرحلة الابتدائية بمنطقة الجوف بالمملكة العربية السعودية. وقد استخدم الباحث المنهج الوصفي، وأشارت نتائج الدراسة إلى درجة اداء مرتفعة لمعلمي التربية البدنية تعزى الى تغير المدينة بمنطقة الجوف بالمملكة العربية السعودية. هذا وأسفرت النتائج عن وجود فروق دالة إحصائياً عند مستوى الدلالة (=0.05α) بين المتوسطات الحسابية لدى أفرد عينة الدراسة تعزى للمدن لصالح مدينة سكاكا يليها مدينة القريات ثم مدينة صوير وأخيراً مدينة طبرجل .
Recommended Citation
Alsharari, Jamal Subaih
(2018)
"The Assessment of Administrative and Educational Performance of Sport Teachers as Perception of Supervisors and Primary Schools Head Teachers in the Al -Jouf Province in Saudi Arabia,"
International Journal for Research in Education: Vol. 42:
Iss.
1, Article 2.
Available at:
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/ijre/vol42/iss1/2