Title (Arabic) العنوان باللغة العربية
عرض عن كتاب : عولمة سياسات التعليم
Abstract
The explosion of knowledge and the technological development that the world is witnessing in recent times, which has cast a shadow over many aspects of life, globalization has emerged as a philosophy of knowledge sharing, and an explanation of many phenomena, changes, and social practices, on top of which is education. In this context, the book "Globalizing Education Policy" by Fazal Rizvi and Bob Lingard comes to provides a wider understanding of the globalization of educational policies. What distinguishes this book is the framework that has been widely used among educational policymakers for analyzing and understanding educational policies related to globalization. After taking permission from the authors, the researcher summarized the book chapters, then follow that with a translated version of the framework in Arabic, to enrich the Arabic content related to the globalization of education policies.
Arabic Abstract الملخص باللغة العربية
مع ازدياد الانفجار المعرفي، والتطور التكنولوجي الذي يشهده العالم في الآونة الأخيرة، والذي ألقى بظلاله على كثير من مناحي الحياة، ظهرت العولمة كفلسفة لمشاركة المعرفة، وتفسيرا لكثيراً من الظواهر، والتغيرات، والممارسات الاجتماعية، وعلى رأسها التعليم. ويأتي في هذا السياق كتاب "عولمة سياسات التعليم" للسياسيين التربويين فازال ريزفي وبوب لينجارد لفهم السياسات التربوية المتعلقة بالعولمة، وما يميز الكتاب هو إطار العمل الذي شاع استخدامه بين صانعي السياسات التربوية لتحليل وفيهم السياسات التربوية المتعلقة بالعولمة، وبعد أخذ الإذن من المؤلفين فقد لخص الباحث فصول الكتاب، ثم أتبع ذلك بنسخة مترجمة لإطار العمل باللغة العربية؛ لإثراء المحتوى العربي المتعلق بعولمة سياسات التعليم.
Recommended Citation
sait, alhareth Taha
(2021)
"Book Review: Globalizing Education Policy,"
International Journal for Research in Education: Vol. 45:
Iss.
1, Article 12.
Available at:
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/ijre/vol45/iss1/12
Included in
Educational Assessment, Evaluation, and Research Commons, International and Comparative Education Commons