•  
  •  
 
International Journal for Research in Education

Title (Arabic) العنوان باللغة العربية

أثر التدريب باستخدام استراتيجية تخطيط المفهوم لتنمية المفاهيم الجامعية والمهارات اللغوية لدى الطلاب الصم وضعاف السمع بجامعة الملك سعود

Author(s) (Arabic) اسم الباحث باللغة العربية

خالد محمد محمود النجار

Abstract

The study aimed at exploring the impact of training using the concept planning strategy to develop the university concepts and language skills of deaf and hard of hearing students at King Saud University. The study sample consisted of 30 deaf and hard of hearing students enrolled in the deaf and hard of hearing project at King Saud University Second semester (2018, 1439). The proposed training program, using the concept planning strategy, greatly influenced the development of the cognitive aspects of deaf and hard of hearing students. The concept planning strategy also helped deaf and weak students organize and express their ideas.

Arabic Abstract الملخص باللغة العربية

يتم التدريب باستخدام برنامج تخطيط الموارد البشرية / الباحث/ محمد محمد النجار

مقرر تدريسي عن كيفية تدريب الطلاب على مهارات التخاطب في اللغة العربية (2006) طالب جامعي في جامعة الملك سعود ، وتم التطبيق في الفصل الدراسي الثاني (2018 م ، 1439 هـ).

كاشفة عن فاعلية الاستراتيجية لتنمية تخطيط الموارد البشرية من خلال تطبيق أفكاره للتأقلم معها.

Share

COinS
 
 

To view the content in your browser, please download Adobe Reader or, alternately,
you may Download the file to your hard drive.

NOTE: The latest versions of Adobe Reader do not support viewing PDF files within Firefox on Mac OS and if you are using a modern (Intel) Mac, there is no official plugin for viewing PDF files within the browser window.