Title (Arabic) العنوان باللغة العربية
تصور مقترح لتطوير مؤسسات التعليم الفني بمصر في ضوء بعض الخبرات الدولية
Abstract
The study deals with how to take advantage of the Contemporary global trends the development of technical education institutions education by studying the development of technical education institutions in some countries besides studying the reality of technical education in Egypt, similarities and differences that can be derived through the comparative analytical study, Technical education institutions in Egypt, working to take advantage of global trends The study uses the comparative approach with its analytical descriptive approach through a comprehensive description of the phenomenon and analysis of information and data related to the study subject in the light of strong and cultural factors. For the comparative cultural analysis of the axes covered by the study in its various aspects and based on the above is a proposed scenario to develop the institutions of technical education in Egypt in the light of global trends.
Arabic Abstract الملخص باللغة العربية
يتناول البحث كيفية الاستفادة من الاتجاهات العالمية في تطوير مؤسسات التعليم الفني في مؤسسات التعليم العالي من خلال دراسة تطور مؤسسات التعليم الفني في بعض الدول بجانب دراسة واقع التعليم الفني في مصر، وأوجه التشابه والاختلاف التي يمكن أستخلاصها من خلال الدراسة التحليلية المقارنة وبالتالي وضع تصور مقترح لتطوير مؤسسات التعليم الفني بمصر في ضوء الاتجاهات العالمية.، وتستخدم الدراسة المنهج المقارن بمدخله الوصفي التحليلي من خلال الوصف الشامل للظاهرة وتحليل المعلومات والبيانات المتصلة بموضوع الدراسة في ضوء القوي والعوامل الثقافية،ويتم ذلك من خلال التحليل الثقافي المقارن للمحاور التي تتناولها الدراسة بجوانبها المختلفة وبناء علي ما تقدم يتم وضع تصور مقترح لتطوير مؤسسات التعليم الفني بمصر في ضوء الاتجاهات العالمية.
Recommended Citation
Attia, Reda Abdelbadiea Dr
(2019)
"Proposed Proposal for The Development of Technical Education Institutions in Egypt in the Light of Contemporary Global Trends,"
International Journal for Research in Education: Vol. 43:
Iss.
3, Article 2.
Available at:
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/ijre/vol43/iss3/2
Included in
Art Education Commons, Bilingual, Multilingual, and Multicultural Education Commons, Curriculum and Instruction Commons, Disability and Equity in Education Commons, Educational Administration and Supervision Commons, Educational Assessment, Evaluation, and Research Commons, Educational Methods Commons, Gifted Education Commons, International and Comparative Education Commons