Title (Arabic) العنوان باللغة العربية
"خبرات المعلمين من تعلم اللغة الإنجليزية المخلوطه"
Abstract
Abstracts:
To address current Emiratization goals for teachers who teach English Medium Subjects, the Abu Dhabi Education Council partnered with a for-profit English language professional development provider to conduct a 6-week trial of a blended English language learning program for Emirati teachers. The current qualitative narrative study was undertaken to learn more about the lived experiences of 11 participants in the program. Participants had access to an online training program and spent 60 to 70% of the training program time in self-paced online learning, and attended face to face sessions with an English trainer for 30-40% percent of the training program time. Overall, most participants generally expressed satisfaction with the program, although some participants expressed concerns about the timing for the training, duration, rigor level, and lack of contextualization. The current research base on the efficacy of such programs in the MENA context is limited. Recommendations include further quantitative program evaluation, using learning outcomes data, and incorporating feedback from participants in the current program into planning for future blended language programs.
Keynote: education, language learning, blended learning, professional development, United Arab Emirates, Abu Dhabi
Arabic Abstract الملخص باللغة العربية
الملخص:
بهدف توطين وظيفة معلمي المواد التي تُدرس باللغة الانجليزية، أبرم مجلس ابوظبي للتعليم اتفاقاً مع أحد مزودي خدمات تنمية اللغة الانجليزية لتقديم برنامجٍ للتدريب على اللغة الانجليزية لمدة 6 أسابيع بطريقة التدريب المدمج للمعلمين الإماراتيين. وقد أُجريت الدراسية الحالية وهي دراسة نوعية استقرائية لمعرفة المزيد من خبرات المعلمين الذين التحقوا بالبرنامج. حيث تم تزويد المتدريبين بمواد تدريبية الكترونية من خلالها يقضي المتدربون ما بين 60 الى 70 % من وقت البرنامج بالتعلم الذاتي ومن ثم حضور المتبقي من الوقت 40 الى 30 % في حصص تدريبية مع مدرب للغة الانجليزية.
بشكل عام، أعرب معظم المشاركين عن رضاهم عن البرنامج، على الرغم من أن بعض المشاركين أعربوا عن قلقهم بشأن مدة التدريب, والمستوى، وعدم اتساقها مع تخصصاتهم.
( كلمة مفقودة )...... قاعدة البحث الحالي على فاعلية هذه البرامج في منطقة الشرق الاوسط و شمال افريقيا محدودة.
تشمل التوصيات على إجراء المزيد من برامج التقييم الكمي، وذلك باستخدام بيانات مخرجات التعلم، ودمج التغذية الراجعة من المشاركين في البرنامج الحالي في التخطيط لبرامج اللغة المخلوطه في المستقبل.
Recommended Citation
Alhemairi, Raed Ali; Bond, Sarah; and Montes, Danielle Karine
(2017)
"Teachers’ Experience of Blended English Language Learning,"
International Journal for Research in Education: Vol. 41:
Iss.
4, Article 10.
Available at:
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/ijre/vol41/iss4/10
Included in
Adult and Continuing Education and Teaching Commons, Bilingual, Multilingual, and Multicultural Education Commons, Online and Distance Education Commons, Other Teacher Education and Professional Development Commons