Date of Award
5-2019
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Curriculum and Instruction)
Department
Curriculum and Methods of Instruction
First Advisor
Dr. Negmeldin Alsheikh
Second Advisor
Dr. Sadiq Abdulwahed Ismail
Abstract
This mixed-method study is aimed at exploring the use of EDMODO by Emirati ninth grade female students (n = 97) who are studying English as a second language. In the first phase of the study, quantitative data were collected by using a questionnaire. Additionally, from the original pool, a subset of students (n = 11) were interviewed with regards to EDMODO usage in the classroom. The findings from this study revealed that ninth-grade students found EDMODO to be first and foremost an interesting and joyful learning experience; Second, they also reported it is an efficient platform for learning; and thirdly, they reported that EDMODO is a social platform and useful integrative tool for their learning experiences. The quantitative results corroborated the qualitative results by showing that EDMODO was found to be an efficient platform by the students, it was also found to be a viable tool for social integration and was enjoyable to students. Moreover, there were no major challenges that were found. There were no major variations between students’ self-report and their views, only students indicated that EDMODO offers them multiple spaces for learning, helps them consolidate their learning and they expressed that they faced minor technicalities in using EDMODO. The actual practices support and validated the students’ self-report and views which revealed that students actually use EDMODO as a social and learning platform as well as an effective tool to exchange ideas. The study offers some recommendations for instruction, pedagogy, and research.
Recommended Citation
Al Nuami, Amna Hamad, "EXPLORING EMIRATI NINTH GRADE STUDENTS’ USE OF EDMODO IN LEARNING ENGLISH: A MIXED-METHOD STUDY" (2019). Theses. 789.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/789
Comments
ان الهدف الأساسي لهدة الدراسة هو استكشاف استخدام برنامج الادمودو مع 97 طالبة إماراتية في الصف التاسع حيث تعتبر اللغة الإنجليزية هي اللغة الثانية لهم. المرحلة الاولى من هذه الدراسة الكميه كانت عباره عن تجميع معلومات عن طريق الاستبيان. بالإضافة الي ذلك فانه تم مقابلة ١١ طالبه بخصوص استخدام الادمودو في الصف الدراسي. كان من نتائج استخدام برنامج الادمودو مع الصف التاسع هوالاستمتاع بالتعلم. كما اكدت أيضا النتائج على التاثير الايجابي على عملية التعلم، كما اشارت النتائج أيضا أن برنامج الادمودو يعبتر منصة اجتماعية فعالة و أداة دمج مفيدة للتعلم. أن جميع النتائج الكمية و النوعية في هذه الدراسة وجدت بان الادمودو يعتبر منصة تعلم فعالة للطلبه بطريقه ممتعه بدون أي معوقات كبيرة. و علاوه الى ذلك، بينت النتائج بانه لم توجد أي فروقات في المعلومات المجمعة من الاستبيان و المقابله بل و قد كان التطبيق العملي لبرنامج الادمودو دعم لكلتا الاداتين، و قد عبرت الطالبات ان برنامج الادمودو اوجد مساحه جيده لهن للتعلم بحرية و تبادل المعلومات. ان الدراسة تحتوي علي بعض التوصيات للتحسين في العملية التعليمية و الأبحاث المستقبلية.