Date of Award
Winter 12-2014
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Curriculum and Instruction)
Department
Curriculum & Instruction
First Advisor
Dr. AbdurRahman AlMekhlafi
Abstract
This study sought to investigate the effects of computer-assisted language learning (CALL) on students' reading achievement, and students’ attitudes toward the use of CALL. Two groups of grade 7 students participated in this study. At the beginning of the study, both groups were given a pretest to evaluate these students’ reading skills. In the control group, students were taught through ordinary instruction. On the other hand, in the experimental group; students used CALL to practice their reading skills. At the end of the treatment, both groups were given a posttest in order to determine whether there was any difference in their reading achievement. Then, the experimental group completed a questionnaire in order to provide data on their attitudes toward the use of CALL. Results showed a significant difference between the experimental and the control groups in favor of students who learned and practiced reading skills through CALL instruction. Furthermore, the results of the questionnaire completed by the group that used CALL showed that students had positive attitudes toward the use of CALL.
Recommended Citation
Al Shebli, Ayeda Abdulla Saeed, "COMPUTER-ASSISTED LANGUAGE LEARNING (CALL) IMPACT ON STUDENTS' READING ACHIEVEMENT AND THEIR ATTITUDE TOWARDS ITS USE" (2014). Theses. 4.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/4
Comments
سعت هذه الدراسة إلى اكتشاف تأثير برامج الحاسوب التعليمية على تحصيل الطلبة في مهارة القراءة ووجهات نظرهم في استخدامها. شاركت مجموعتان من طلبة الصف السابع في هذه الدراسة. في بداية الدراسة أعطيت المجموعتان اختبار) ما قبل الاختبار( لتقييم مهارات الطالبات في القراءة. في المجموعة الضابطة، تم تعليم الطلبة من خلال التعليم العادي. من ناحية أخرى، في المجموعة التجريبية. استخدم الطلبة برامج الحاسوب التعليمية لممارسة مهارات القراءة لديهم. في نهاية العلاج، أعطيت كلا المجموعتين اختبار) بعد الاختبار( البعدي من أجل تحديد ما إذا كان هناك اختلاف في تحصيل الطلبة في مهارات القراءة. ثم، أكملت المجموعة التجريبية استبيان من أجل توفير بيانات عن مواقفهم تجاه استخدام برامج الحاسوب التعليمية. أظهرت النتائج اختلافا بين المجموعتين من ناحية تحصيلهم في مهارات القراءة لصالح المجوعة التجريبية التي استخدمت برامج الحاسوب التعليمية. وعلاوة على ذلك, أظهرت نتائج الاستبيان أن وجهات نظر الطلبة في استخدام برامج الحاسوب التعليمية ايجابية