Date of Award

6-2024

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (Special Education)

Department

Special Education

First Advisor

Dr. Maria Efstratopoulou

Abstract

The aim of the study is to explore whether organizational support can help general and special educators to provide effective services to their students with disabilities. Additionally, the study seeks to identify strategies that program administrators can employ to overcome barriers and provide better support to their staff. Using a mixedmethod approach, which includes a survey (N=25) with 10 participants working in special education and 15 in general education and interviews with five education leaders in both special and general education settings. These leaders, who hold positions such as Directors of General Education and Special Needs Coordinators, bring varied years of experience ranging from 6 to 12 years and have significant insights into supporting both general and special education teachers. The survey contains (12) questions and was developed for this research. The results of the study reveal several ways in which leadership teams can support special education and general education educators in

schools. These strategies include adopting effective communication methods, such as scheduling recurrent one-on-one meetings, using concise written communication, active listening, and empathy during conflict resolution, and providing training opportunities to facilitate professional development. Moreover, the study highlights significant barriers faced by administrators, including lack of clear inclusive policies and procedures, innovative educational technologies, comprehensive training programs, multidisciplinary teams, and funding and collaborative partnerships with stakeholders. In conclusion, our findings underscore the crucial role of effective support mechanisms in fostering a conducive environment for the growth and success of educators for both educators and administrators in UAE schools. By providing clear insights into effective support strategies and identifying critical barriers to inclusive education a more supportive and inclusive learning environment can be created for students with disabilities in UAE schools.

Arabic Abstract


التحقق من الدعم التتظيمي للمعلمين الداعمين لطلبة أصحاب الهمم: دراسة في الاستراتيجيات الإدارية في دولة الإمارات العربية المتحدة

الهدف من الدراسة هواكتشاف ما إذا كان الدعم التنظيمي يمكن أن يساعد المعلمين في القطاع التعليمي العام والخاص على تقديم خدمات فعالة لطلابهم من أصحاب الهمم. بالإضافة إلى ذلك، تسعى الدراسة إلى تحديد الاستراتيجيات التي يمكن لمسؤولي البرامج توظيفها للتغلب على العوائق وتقديم دعم أفضل للمعلمين. استخدام نهج مختلفة، والذي يتضمن مسحا (العدد = 25). 10 من معلمي التعليم العام و15 من معلمي التربية الخاصة. أجريت مقابلات مع خمسة من المدراء في كل من بينات التعليم الخاصة والعامة. يتمتع هؤلاء القادة، الذين يشغلون مناصب مثل مديري التعليم العام ومنسقي الاحتياجات الخاصة، بسنوات من الخبرة تتراوح من 6 إلى ‎12‏ عاما ولديهم رؤى مهمة في دعم معلمي التعليم العام والخاص.تحتوي الدراسة على (12 سؤال وتم تطويرها لهذا البحث. تكشف نتيجة الدراسة عن عدة طرق يمكن للفرق القيادية من خلالها دعم معلمي التعليم الخاص والتعليم العام. وتشمل هذه الاستراتيجيات اعتماد أساليب اتصال فعالة، مثل تعزيز الاجتماعات الفردية المنتظمة، واستخدام الاتصالات الكتابية الموجزة، والاستماع الجيد، وحل النزاعات بطرق فعالة، وتوفير فرص التدريب لتسهيل التطوير المهني. علاوة على ذلك، تسلط الدراسة الضوهء على العوانق الكبيرة التي يواجهها المعلمين، بما في ذلك الافتقار إلى سياسات وإجراءات شاملة واضحة، والتقنيات التعليمية المبتكرة، وبرامج التدريب الشاملة، والفرق متعددة التوجهات، والتمويل والجهات المعنية. في الختام، تزكد النتانج التي توصلنا إليها على الدور الحاسم لآليات الدعم الفعالة في تعزيز بينة مواتية لنمو ونجاح المعلمين لكل من المعلمين والإداريين في مدارس الإمارات العربية المتحدة. ومن خلال توفير رزى واضحة حول استراتيجيات الدعم الفعالة وتحديد العوانق الحاسمة أمام التعليم الشامل، يمكن إنشاء بينة تعليمية أكثر دعماً وشمولا للطلاب من أصحاب الهمم في مدارس الامارات المتحدة.

COinS