Date of Award

4-2022

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (MEd)

Department

Curriculum and Methods of Instruction

First Advisor

Negmeldin Alsheikh

Abstract

The new language assessment policies in the UAE necessitate that English language teacher need to be cognizant about the new language assessment. The inseparable connection between learning and teaching is at the center of assessment today. This study tries to explore cycle 2 English language teachers’ beliefs toward their assessment practices in the UAE. The study seeks to understand teachers’ assessment practices, beliefs, and obstacles through two means: a semi-structured interview followed by a self-report questionnaire. The study employs an exploratory sequential mixed method design. In the first phase, a semi-structured interview is conducted with 6 cycle 2 English language teachers, and in the second phase a self-report questionnaire is administered to 123 teachers. Results revealed that there is no strong alignment between teachers’ beliefs and their actual practices. Teachers prefer to use more authentic assessment forms than the traditional ones and construct their own assessment practices instead of using a ready-designed assessment. Teachers believe that different assessment forms should be applied. In addition to that, the efficacy behind assessment is to boost students’ growth in language learning and have a constructive washback in teachers’ teaching methods. Moreover, recommendations and future implications are provided in this study.

Arabic Abstract


دراسة اعتقادات المعلمين وممارساتهم اتجاه التقييم في اللغة في المدارس الإعدادية: دراسة في الإمارات العربية المتحدة

تتطلب سياسات تقييم اللغة الجديدة في دولة الإمارات أن يكون المعلم على دراية بمعايير تقييم اللغة حيث يعتبر التقييم عامل مهم في العملية التعليمية حيث أصبحت العلاقة بين التعلم والتعليم محور التقييم في الوقت الحالي في العملية التعليمية. الهدف من هذه الرسالة هو دراسة معتقدات وممارسات المعلمين المستخدمة في عملية التقييم في اللغة الإنجليزية والصعوبات التي يواجهونها من خلال مقابلة بعض المعلمين وتوزيع استبيان. تم استخدام وسيلتين مختلفتين للإجابة على أسئلة البحث، في المرحلة الأولى تم مقابلة ست معلمات يدرسون اللغة الإنجليزية في المرحلة الإعدادية وفي المرحلة الثانية تم توزيع استبيان على 123 معلما. أظهرت النتائج بعدم وجود توافق قوي بين معتقدات المعلمين وممارساتهم الفعلية المتعلقة بالتقييم بالإضافة إلى ذلك أن المعلمين يفضلون استخدام نماذج تقييم حديثة أكثر من استخدام نماذج تقليدية كما يفضلون أيضا تصميم نماذج تقييم خاصة بهم بدلا من التقييم الجاهز. كما أظهرت النتائج بأن المعلمون يفضلون استخدام نماذج تقييم مختلفة بناء على مستوى الطلاب حيث أن الهدف الرئيسي من التقييم هو تعزيز ورفع مستوى الطلاب في تعلم اللغة الإنجليزية وتطور مستوى المعلم في استخدام طرق وأساليب متنوعة في التقييم. تم تقديم التوصيات والخطط المستقبلية المتعلقة بموضوع الدراسة في هذه الدراسة.

COinS