Date of Award

11-2022

Document Type

Dissertation

Degree Name

Doctor of Philosophy in Language and Literacy Education

First Advisor

Dr. Negmeldin Alsheikh

Abstract

Higher Education institutions in the UAE are increasingly adopting English as a Medium of Instruction. For native Arabic speakers, this educational practice has established a lingual impasse that relegates entry and serves as a signifier of ability. This study explores the experiential and emotional histories of conducting academic studying in a second language. The study is grounded in the theoretical framework of Emotions, whereby the exploration of affect and emotion-specifiers on bilinguals within the EMI in HE experiences and identified. The study applied an Exploratory Sequential Mixed method design led by Qualitative semi-structured interviews with Ph.D. students (n=11). This framework supported the integration of identified constructs from the first phase to direct the development of the data collection tool and inform the subsequent Quantitative phase, an Online Questionnaire (n=91). The results identified the emotional and experiential context of EMI on native Arabic-speaking Ph.D. students, situating this educational approach as emotion-laden. The study identified Bilingual emotionality due to language by distinguishing affect, emotive lexicon, and episodic memory of students based on appraisals, adaptions, and self-conceptualization specific to EMI in HE in the UAE. The qualitative and the quantitative finds were reported in different sections, followed by an analysis of variations and consistencies. The study recommends further research into identifying emotionality in the education context for Arab bilinguals. The study strives to promote a range of meaningful support for bilingual academics.

Arabic Abstract


وضع سياق للمسارات الانفعالية والتجريبية ثنائي اللغة العربية في التعليم العالي: دراسة استكشافية متسلسلة للطريقة المختلطة

تعتمد مؤسسات التعليم العالي في الإمارات العربية المتحدة بشكل متزايد على اللغة الإنجليزية كوسيلة للتعليم. بالنسبة للناطقين باللغة العربية، فإن هذه الممارسة التعليمية قد أوجدت مأزقًا لغويًا يحول دون الدخول ويعمل كدليل على القدرة. تستكشف هذه الدراسة التاريخ التجريبي والعاطفي لإجراء دراسة أكاديمية بلغة ثانية. ترتكز الدراسة على الإطار النظري للعواطف، حيث يتم استكشاف عوامل التأثير والعاطفة على ثنائيي اللغة داخل EMI في تجارب HE وتحديدها. طبقت الدراسة تصميم أسلوب استكشافي تسلسلي مختلط بقيادة مقابلات نوعية شبه منظمة مع طلبة دكتوراه (العدد=11). دعم هذا الإطار تكامل التركيبات المحددة من المرحلة الأولى لتوجيه تطوير أداة جمع البيانات وإبلاغ المرحلة الكمية اللاحقة، استبيان عبر الإنترنت (العدد=91). حددت النتائج السياق العاطفي والتجريبي لـ EMIعلى طلبة الدكتوراه الناطقين باللغة العربية، واضعين هذا النهج التعليمي على أنه مليء بالعواطف. حددت الدراسة الانفعالية ثنائية اللغة بسبب اللغة من خلال التمييز بين العاطفة والمعجم العاطفي والذاكرة العرضية للطلاب بناءً على التقييمات والتكيفات والتصور الذاتي الخاص بـ EMI في التعليم العالي في دولة الإمارات العربية المتحدة. تم الإبلاغ عن الاكتشافات النوعية والكمية في أقسام مختلفة، متبوعًا بتحليل الاختلافات والاتساق. توصي الدراسة بمزيد من البحث لتحديد الانفعالية في سياق التعليم للعرب ثنائيي اللغة. تسعى الدراسة جاهدة لتعزيز مجموعة من الدعم الهادف للأكاديميين ثنائيي اللغة.

Share

COinS