Date of Award

11-2021

Document Type

Dissertation

Degree Name

Doctor of Business Administration (DBA)

Department

Business Administration

First Advisor

Dr. Riyad Eid

Second Advisor

Dr. Tariq Elrazaz

Abstract

Given the Abu Dhabi 2008 Estidama sustainability initiative and the Abu Dhabi Economic Vision 2030, hospitality is one of the sectors that can contribute most significantly to the long-term economic growth of Abu Dhabi and have the greatest impact on its environmental and natural resources. The results of this study will enable decision-makers to understand why consumers choose green hotels over conventional hotels. The purpose is to expand existing knowledge by investigating the factors that influence customer intention to revisit green hotels from four perspectives: the self-perspective, the prosocial perspective, the business-to-business marketing perspective, and the consumer-to-consumer marketing perspective. The purpose is achieved by developing and testing a framework that integrates the theory of planned behavior (TPB) in an extended form, value belief norm (VBN) theory, corporate identity mix theory (CIMT), and intention to spread word-of-mouth (WOM).

This study adopts a positivist research philosophy and uses a quantitative approach to validate the 30 hypotheses empirically. The measurement instrument is a questionnaire distributed to individuals over the age of 18 who have visited an environmentally responsible hotel during the past three years. Data collected from 316 respondents are analyzed using the structural equation modeling package AMOS 28. The results indicate that the integrated framework has good predictive power for consumer intention to revisit green hotels.

Environmental concerns, willingness to make a sacrifice for the environment, and willingness to pay more for green hotels are found to have an influence on the TPB constructs, with a willingness to pay more having the greatest impact. Attitude toward green hotels was the key driver behind consumer intention to revisit green hotels in Abu Dhabi, followed by intention to spread WOM about green hotels, perceived behavioral control toward green hotels, subjective norms toward green hotels, a sense of obligation toward green hotels, and hotel corporate image, in that order. These findings contribute to research in the context of the hospitality sector from a green marketing perspective.

Comments

أستنادا إلى مبادرة استدامة أبوظبي 2008 ورؤية أبوظبي الاقتصادية 2030 ، فإن الضيافة هي أحد القطاعات التي يمكن أن تساهم بشكل كبير في النمو الاقتصادي طويل الأجل لإمارة أبوظبي ولها أكبر تأثير على مواردها البيئية والطبيعية ، ستمكّن نتائج هذه الدراسة صانعي القرار من فهم سبب اختيار المستهلكين الأقامة في الفنادق الخضراء بدلا م ن الفنادق التقليدية ، والذي بدوره سيوأدي الى توسيع المعرفة الحالية من خلال التحقيق في العوامل التي تؤثر على نية العميل لإعادة زيارة الفنادق الخضراء من أربع مناظير مختلفه وهي المنظور الذاتي والمنظور الاجتماعي الإيجابي ومنظور التسويق بين الأعمال التجارية ومنظور التسويق من المستهلك إلى المستهلك ، وتم ت دراسة هذه المناظير من خلال تطوير واختبار إطار عمل يدمج نظرية السلوك المخطط في شكلها الممتد ونظرية المعيار والإيمان والقيم ونظرية مزيج هوية الشركة ونية نشر الكلام الشفهي.

تتبنى هذه الدراسة فلسفة البحث الوضعي وتستخدم نهجًا كميًا للتحقق من صحة الفرضيات ال 30 تجريبي ا ، وأداة القياس عبارة عن استبيان تم توزيعه على الأفراد الذين تزيد أعمارهم عن 18 عامًا والذين زاروا فندقًا مسؤولًا بيئيًا خلال السنوات الثلاث الماضية ، وقد تم تحليل البيانات التي تم جمعها من 316 مستجيبًا باستخدام النمذجة بالمعادلة البنائية بأستعمال برنامج الأموس ( 28 - AMOS ) وتشير النتائج إلى أن الإطار المتكامل لديه قوة تنبؤية جيدة لنية المستهلك لإعادة زيارة الفنادق الخضراء.

وقد وجد أن للمخاوف البيئية والاستعداد للتضحية من أجل البيئة والاستعداد لدفع المزيد من أجل الفنادق الخضراء لها تأثير كبير على إنشاءات نظرية السلوك المخطط ، إلا أن الاستعداد لدفع المزي د من أجل الفنادق الخضراء له التأثير الأكبر على إنشاءات نظرية السلوك المخطط ، وإضافه ل ذلك ، كان الموقف من الفنادق الخضراء هو الدافع الرئيسي وراء نية المستهلك لإعادة زيارة الفنادق الخضراء في أبوظبي تليها نية نشر كلمه اجابيه حول الفنادق الخضراء ومن ثم التحكم السلوكي المتصور تجاه الفنادق الخضراء وتليها المعايير الذاتية تجاه الفنادق الخضراء و من ثم الشعور بالالتزام تجاه الفنادق الخضراء وأخيرا الصورة الكليه للفندق ، وتساهم هذه النتائج في الابحاث المتعلقه في سياق قطاع الضيافة من منظور التسويق الأخضر .

Included in

Business Commons

Share

COinS