Date of Award
3-2019
Document Type
Dissertation
Degree Name
Doctor of Business Administration (DBA)
Department
Business Administration
First Advisor
Dr. Kursad Asdemir
Second Advisor
Dr. Abdul Karim Khan
Abstract
This thesis investigates the role of ad content in influencing citizens’ intention to use mobile government (mGovernment) services in the UAE. mGovernment delivers services through the use of mobile devices to citizens anytime and anywhere in order to increase citizen happiness and satisfaction. mGovernment has been launched as a strategic initiative by the UAE government, and one of the most important success factors for the initiative is increasing the number of citizens who use mGovernment services. Previous research has focused mainly on the factors driving technology acceptance and user intention to use self-service technologies. In contrast, the present research focuses on increasing the intention to use mGovernment services by delivering influential promotional messages that impact use intention. Towards understanding the influence of ad content on intention, several theories will be utilized including technology acceptance, advertising, and persuasion perspectives. These theories explain individuals’ interpretations or feelings toward the advertising messages and identify factors that determine logical or emotional participant response to ad content. The findings from this thesis will contribute to the overall understanding of mGovernment services, shedding light on how government organizations can develop promotion strategies that have the potential to increase the number of mGovernment users. This thesis may also serve as the basis for future research in the field of mGovernment by clarifying the role of persuasion and emotions in promoting mobile government services.
Recommended Citation
Al Awani, Asma Shaheen Saif Sultan, "PROMOTING MOBILE GOVERNMENT SERVICES IN THE UAE: A MODERATED PARALLEL MEDIATION ANALYSIS OF THE IMPACT OF AD CONTENT ON INTENTION" (2019). Dissertations. 111.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_dissertations/111
Comments
تبحث هذه الاطروحة دور محتوى الإعلان في التأثير على الافراد لاستخدام الخدمات الحكومية الالكترونية المقدمة عبر الحكومة الذكية في دولة الامارات العربية المتحدة. حيث تقوم الحكومة الذكية باستخدام الأجهزة المحمولة لإيصال الخدمات الحكومية الالكترونية للأفراد في\ أي وقت وفي أي مكان وذلك سعيا لزيادة رضا وسعادة الافراد. حيث يعتبر إطلاق الحكومة الذكية من الأهداف الاستراتيجية لدولة الامارات العربية المتحدة، كما تعد زيادة عدد المستخدمين للخدمات الحكومية الالكترونية من أهم معايير النجاح للحكومة الذكية. لقد قامت الأبحاث السابقة في مجال تقنية المعلومات بالتركيز على العوامل المؤثرة لقبول الانظمة التقنية بشكل عام ومدى تأثير هذه العوامل على نية الافراد لاستخدام الخدمات الالكترونية الذاتية، بينما تقوم الاطروحة الحالية بالتركيز على زيادة نية استخدام الافراد للخدمات الحكومية الالكترونية عن طريق إيصال رسائل إعلانية مؤثرة للمستخدم. حيث تقوم الاطروحة باستعراض عدة نظريات في مجال قبول تقنية المعلومات، ونظرية الإعلان والتسويق بالإضافة الى النظريات الخاصة بالإقناع في مجال الإعلان. تقوم هذه النظريات بتفسير نظرة ومشاعر الافراد نحو الرسائل الاعلانية وتحديد العوامل المنطقية والعاطفية التي تساهم في تكوين رد فعل الافراد نحو محتويات الإعلان. حيث ستساهم نتائج هذه الاطروحة في إعطاء نظرة شاملة وعامة لفهم الخدمات الحكومية الالكترونية، والقاء الضوء على كيفية تطوير المؤسسات الحكومية للاستراتيجية الخاصة بالإعلان عن الخدمات الذكية وذلك سعيا لزيادة استخدامها من قبل الافراد. كما ستقوم الاطروحة بوضع القواعد الأساسية لمزيد من البحث في مجال الحكومة الذكية مستقبلا وذلك بتوضيح دور الاقناع ومشاعر الافراد في التأثير على نيتهم لاستخدام