Title
The Role of Early Maladaptive Schemas in the Development of Depression, Anxiety and Academic Burnout
Date of Award
4-2019
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Science (MS)
Department
Psychology
First Advisor
Dr. Zahir Vally
Second Advisor
Dr. Brettjet L. Cody
Third Advisor
Dr. Abdullah Saif Abdullah
Abstract
While a number of studies have focused on the morbidity of psychiatric populations, little research has sought to understand the role of stress and psychological health of young people. In the United Arab Emirates, the conceptualization of mental health is still developing. Personal factors resulting from unmet childhood needs that, in turn, affect the extent to which individuals experience elevated levels of stress, burnout and mental health concerns in later life may be a worthwhile avenue to explore. The present study aimed to explore the contribution of Early Maladaptive Schemas (EMS), derived from the Schema Therapy Model, in the later development of anxiety, depression, and academic burnout in a sample of 100 female young adults residing in the United Arab Emirates. Using descriptive, independent t-tests and discriminant function analyses findings revealed a predictive relationship between EMS and the later development of high academic burnout, depression and anxiety. Specifically, subjugation showed the highest predictive significance for high burnout rates (p<.05). Vulnerability to harm and illness was significantly predictive of symptoms of severe depression (p<.05), while enmeshment was highly predictive of symptoms of anxiety (p<.05). The outcomes of this study may be used to inform the design of treatment foci for those experiencing these mental health conditions and, more widely, the design of mental health awareness initiatives among young adults
Recommended Citation
D’Souza, Caroline Gloria, "The Role of Early Maladaptive Schemas in the Development of Depression, Anxiety and Academic Burnout" (2019). Psychology Theses. 2.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/psych_theses/2
Comments
في حين ركزت عدد من الدراسات على نسبة انتشار الاضطرابات النفسية بين السكان، سعت القليل من الأبحاث لفهم دور الإجهاد والصحة النفسية عند الشباب. في دولة الإمارات العربية المتحدة، لا يزال مفهوم الصحة العقلية يتطور. العوامل الشخصية الناتجة عن عدم تلبية احتياجات الطفولة والتي بدورها تؤثر على مدى ارتفاع مستوى التوتر والإجهاد ومخاوف الصحة العقلية لدى الأفراد في حياتهم لاحقًا، قد تكون وسيلة جديرة بالاهتمام لاكتشافها. هدفت الدراسة الحالية إلى استكشاف مساهمة المعتقدات الخاطئة المبكرة الحدوث، early maladaptive schemas (EMS) والمستمدة من نموذج العلاج بالمعتقدات، (Schema Therapy Model) في تطور القلق والاكتئاب والإجهاد الأكاديمي لدى عينة الشابات البالغات المقيمات في الإمارات العربية المتحدة. تم اختيار عينة عشوائية من 100 طالبة في علم النفس من جامعة الإمارات العربية المتحدة. تم استخدام التحليل الوصفي، (Descriptive) اختبار لمقارنة متوسط عينتين مستقلتين (independent t-، test) والتحليل التمييزي discriminant function analysis) ) لتحليل البيانات. ملخّص النتائج بيَّن العلاقة التنبئية للمعتقدات الخاطئة المبكرة الحدوث (EMS) وسعيها في تطور الإجهاد الدراسي العالي، والاكتئاب والقلق. أظهر أيضًا إخضاع المعتقدات الخاطئة المبكرة الحدوث (EMS). تنبؤًا عالٍ لمعدلات الإجهاد (05. (p> قابلية التعرض للضرر والمرض أظهرت تنبوًّا ذو دلالة إحصائية لأعراض الاكتئاب الحاد (05. (p> بينما أظهر التعلق أو التشابك enmeshment تنبؤًا لأعراض القلق. (05. (p> نتائج الدراسة أظهرت تصميم بؤر العلاج لأولئك الذين يعانون من هذه الحالات العقلية. وعلى نطاق أوسع، الإفصاح عن مبادرات التوعية بالصحة العقلية بين الشباب