Date of Award

11-2021

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (Curriculum and Instruction)

Department

Curriculum and Methods of Instruction

First Advisor

Sara Al Aleeli

Abstract

This study is about investigating the effects of guided writing strategies on Arab students' EFL narrative writing skills and their perceptions regarding the use of such a strategy. For the study, a quasi-experimental design was used to obtain data from 30 EFL fifth-grade students in an American-curriculum school in Al Ain, UAE. Participants were divided into two groups: a control group and an experimental group. Data were collected using a questionnaire survey and a writing test containing a set of criteria for narrative writing skills. The results of the study showed that students in the experimental group were positively affected by the use of guided writing strategies. The students indicated that they preferred the guided writing strategies and most of them found that the strategies were fun and stimulating to write. The results of this study could serve as a precursor to further studies that could be conducted in the region to better understand the effects of the guided writing strategy on students' writing skills at EFL in general and on story writing skills.

Comments

تدور هذه الدراسة حول التحقيق في آثار استراتيجيات الكتابة الموجهة على مهارات الكتابة السردية للغة الإنجليزية كلغة أجنبية للطلاب العرب وتصوراتهم فيما يتعلق باستخدام مثل هذه الاستراتيجية. بالنسبة للدراسة، تم استخدام تصميم شبه تجريبي للحصول على بيانات من 30 طالبًا من طلاب الصف الخامس يدرسون اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية في إحدى مدراس المناهج الأمريكية في مدينة العين. تم تقسيم المشاركين إلى مجموعتين: مجموعة ضابطة ومجموعة تجريبية. تم جمع البيانات باستخدام استبيان واختبار كتابي يحتوي على مجموعة من المعايير لمهارات الكتابة السردية. أظهرت نتائج الدراسة أن طلاب المجموعة التجريبية قد تأثروا بشكل إيجابي باستخدام استراتيجيات الكتابة الموجهة. أشار الطلاب إلى أنهم يفضلون استراتيجيات الكتابة الموجهة، ووجد معظمهم أن الاستراتيجيات كانت ممتعة ومحفزة على الكتابة. يمكن أن تكون نتائج هذه الدراسة مقدمة لمزيد من الدراسات التي يمكن إجراؤها في المنطقة لفهم تأثيرات استراتيجية الكتابة الموجهة بشكل أفضل على مهارات الكتابة لدى الطلاب في اللغة الإنجليزية كلغة أجنبية بشكل عام وعلى مهارات كتابة القصة بشكل خاص.

COinS