Date of Award
11-2019
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Curriculum and Instruction)
Department
Curriculum and Methods of Instruction
First Advisor
Ali Shehadeh
Abstract
This thesis is concerned with finding the impact of applying dynamic written corrective feedback (DWCF) on Arab intermediate EFL learners’ writing accuracy. The current study focuses on the writing components of content, organization, grammar, vocabulary, and mechanics. The main objective of this thesis is to examine how DWCF can affect intermediate EFL learners’ writing accuracy. The research included 38 grade eight learners as participants of the study. Both quantitative and qualitative research methods were used. The quantitative data was collected via the use of pre-post test research instruments while the survey research instrument gathered the qualitative data. The study found that DWCF has a positive impact on these intermediate EFL learners’ writing accuracy. The research results showed that the significant difference in learners’ writing accuracy between control and experimental groups was on four components (organization, grammar, vocabulary, and mechanics). Also, the participating students expressed positive perceptions and attitudes toward the use of DWCF. The study demonstrated that DWCF helps teachers to scaffold students’ writing accuracy from an early age by providing students with frequent corrective feedback that helps them to improve their writing skills.
Recommended Citation
AlYousef, Esraa AbdulRahman, "THE IMPACT OF DYNAMIC WRITTEN CORRECTIVE FEEDBACK ON ARAB EFL INTERMEDIATE STUDENTS’ WRITING ACCURACY" (2019). Theses. 855.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/855
Comments
إن الهدف من هذه الأطروحة هو معرفة تأثير التصحيح الإملائي الدياناميكي على دقة الكتابة لدى طلاب المرحلة الدراسية المتوسطة. تناولت هذه الدراسة عناصر الكتابة الخمسة: المحتوى وتنظيم الكتابة والنحو والمفرادات والتدقيق الإملائي. تم تطبيق الدراسة على 38 طالبة عربية من الصف الثامن. اشتملت هذه الدراسة على منهجي البحث الكمي والنوعي لجمع البيانات لجمع )pre-posttest( اللازمة لللإجابة على أسئلة البحث. قامت الباحثة باستخدام أداة البحث البيانات الكمية، كما وزعت الباحثة الاستبيان على الطالبات المشاركات في البحث للحصول على البيانات النوعية للدراسة.
أهم نتائج هذه الدراسة هو إثبات صحة التأثير الإيجابي للتصحيح الإملائي الديناميكي عل ى دقة كتابة طالبات الصف الثامن العرب باللغة الانجليزية. أظهرت نتائج البحث الفرق الواضح في الكتابة باللغة الانجليزية بين مجموعتي ( control group ) و ( experimental group ) عناصر الكتابة الأربعة: التنظيم الكتابي و النحو و المفردات الجديدة و التدقيق اللغوي. كما أعربت الطالبات المشاركات في البحث اللاتي تم تطبيق التصحيح الإملائي الديناميكي عليهن بانطباعات إيجابية حول استخدام التصحيح الإملائي الديناميكي معهن. أثبتت الدراسة أن التصحيح الإملائي الديناميكي يساعد المعلم على صقل دقة كتابة الطالب في اللغة الانجليزية منذ المراحل الدراسية الأولى لتحسين مهارات الكتابة لدى الطال ب في اللغة الانجليزية.