Date of Award

Summer 5-2015

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (Curriculum and Instruction)

Department

Curriculum & Instruction

First Advisor

Dr. Abdurahman AlMeklafi

Abstract

The present study aims at investigating the UAE EFL teachers’ perspectives on the barriers hindering technology integration in cycle 2 classrooms. To study the perceptions more deeply, quantitative method was employed to collect the data from (n=180) cycle 2 EFL teachers. This study aims on investigating UAE EFL teachers' perspectives on the barriers hindering technology integration in cycle 2 classrooms. This study using questionnaires for data collection with the intent for generalizing from a sample to a population. To overcome these barriers, EFL teachers suggested conducting practical professional development programs to integrate technology. Second, make sure of the availability of computer hardware and software for use while teaching and learning. Third, spreading the culture of technology integration in curriculum. Finally, motivation and encouragement of students and teachers to integrate technology. The study gains its significance due to the sacristy of local research; it is hoped that this study will close the gap between ADECs' plans and goals of integrating technology and the real barriers hindering teachers from using technology in their daily teaching instruction.

Comments

سعت هذه الدراسة إلى التحقق من منظور معلمي اللغة الإنجليزية في دولة الإمارات العربية المتحدة حول معوقات استخدام التكنولوجيا في مادة اللغة الإنجليزية لصفوف الحلقة الثانية، حيث تم توظيف إستبانه لجمع البيانات من ١٨٠مشاركاً من معلمي اللغة الإنجليزية في الحلقة الثانية بمدينة العين، كما قدم المعلمون عدت مقترحات للتغلب على هذه المعوقات وقد تم تقسيمها إلى أربعة نقاط أساسية هي: أولاً تنظيم برامج تنمية مهنية تطبيقية لإستخدام التكنولوجيا في الفصول، ثانياً التأكد من توفر الأجهزة والبرامج وجاهزيتها للإستخدام أثناء التعليم والتعلم، ثالثاً نشر ثقافة توظيف التكنولوجيا في المناهج الدراسية، رابعاً تشجيع المعلمين والطلاب على توظيف التقنيات الحديثة في عملية التعليم والتعلم، من المرجوا أن تقلل هذه الدراسة الفجوة بين خطط وأهداف مجلس أبوظبي للتعليم لإستخدام التكنولوجيا في الميدان التربوي وبين المعوقات الواقعية التي تعيق إسخدام المعلمين للتكنولوجيا في طرق تدريسهم اليومي.

COinS