Date of Award

5-2019

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (Special Education)

Department

Special Education

First Advisor

Hala Elhoweris

Second Advisor

Mohammed Al Zyoudi

Abstract

The purpose of this study was to examine the effectiveness of using point of view video modeling intervention strategy on improving the self-care skills of a student with autism. The target skills were handwashing and toothbrushing skills. A single-subject ABA design was used in this study. Data was collected using mixed-method approach. The intervention lasted for six weeks. The results of this study indicated that point of view video modeling is an effective instructional tool to improve handwashing and toothbrushing skills for a student with autism. Moreover, the participant was able to generalize handwashing and toothbrushing skills to two different settings. Implications of this study include the importance of utilizing point-of-view video modeling in the daily classroom practice to teach students with autism self-care skills.

Comments

تهدف هذه الدراسة الى اختيار فعالية النمذجة بالفيديو في تحسين مهارات العناية بالذات لدي طالب توحد .تضمنت المهارات المستهدفة في هذة الدراسة مهارتي غسيل اليدين وغسيل الأسنان .المنهج المستخدم في هذه الدراسة هو منهج البحث التجريبي ذي النزعة الفردية ،وقد تم استخدام المنهج المختلط في هذه الدراسة .وكانت نتيجة هذه الدراسة أن النمذجة بالفيديو هي وسيلة فعاله لتعليم مهارات العناية بالذات لأطفال التوحد .علاوة على ذلك فقد استطاع الطالب تعميم المهارتين في مكانين اخرين .تتضمن توصيات هذه الدراسة أن يتم استخدام النمذجة بالفيديو في تعليم مهارات العناية بالذات للطلاب المصابين بالتوحد.

Included in

Education Commons

COinS