Date of Award
3-2021
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Curriculum and Instruction)
Department
Curriculum and Methods of Instruction
First Advisor
Ali Shehadeh
Second Advisor
Badreyya Al-Khanbooli
Third Advisor
Tharwat El-Sakran
Abstract
This thesis is concerned with finding the impact of applying guided reading activities on Kindergarten 1 (KG1) students’ reading performance. The current study focuses on two reading skills which are word recognition and reading comprehension. The main objective of this thesis is to examine how guided reading can affect KG1 learners’ reading performance. The research included 50 KG1 students as participants of the study. A quantitative research method was used. The data was collected via the use of pre-post test research instruments. The study found that guided reading has a positive impact on KG1 learners’ reading performance. The research results showed significant differences between the control group and the experimental group on students’ word recognition and reading comprehension performance in favor of the experimental group. The study demonstrated that guided reading helps teachers to scaffold early years students’ reading performance and facilitate their learning.
Recommended Citation
AlYousef, Nasibah AbdulRahman, "THE IMPACT OF GUIDED READING ON KG1 STUDENTS’ READING PERFORMANCE" (2021). Theses. 769.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/769
Comments
إن الهدف من هذه الدراسة هو معرفة تأثير القراءة الموجهة على أداء القراءة لدى طلاب الروضة الأولى. تناولت هذه الدراسة عنصري القراءة: التعرف على الكلمات والفهم والاستيعاب. تم تطبيق الدراسة على 50 طال ب من الروضة الأولى. اشتملت هذه الدراسة على منهج البحث الكمي لجمع البيانات اللازمة لللإجابة على أسئلة البحث. قامت الباحثة باستخدام أداة البحث ( posttest pre- ( لجمع البيانات الكمية للدراسة
أهم نتائج هذه الدراسة تضمنت إثبات صحة التأثير الإيجابي للقراءة الموجهة على الأداء القرائي لطلاب الروضة الأولى باللغة الانجليزية. أظهرت نتائج البحث الفرق الواضح في القراءة باللغة الانجليزية بين المجموعة الضابطة ( control group ) والمجموعة التجريبية ( experimental group ) في عنصري القراءة: التعرف على الكلمات والفهم والاستيعاب. أثبتت الدراسة أن القراءة الموجهة تساعد المعلم على صقل أداء القراءة لدى الطالب منذ المراحل الدراسية الأولى لتحسين مهارات القراءة لدى الطالب في اللغة الانجليزية.