Date of Award
Winter 12-2014
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Special Education)
Department
Foundations of Education
First Advisor
Dr. Hala El Howeris
Abstract
This study aims at examining the effects of repeated reading strategy on the oral reading fluency of a 9-year-old Fourth Grader with reading difficulties in a private school in the United Arab Emirates. The research employed a quantitative means by using a SingleSubject Design. A pre-post-test design was used. The results of this study indicate that repeated reading strategy is found to be overall effective on oral reading speed and oral reading accuracy. This study has some recommendations for teaching instructions and research. For example, teachers can use it as an instructional approach for improving the oral reading 11w1fluency not only for those with reading difficulties, but for all students. As for research, future studies should consider including a larger number of students who experience reading difficulties.
Arabic Abstract
أثر استراتيجية القراءة المتكررة على الطلاقة في القراءة لدى طالب في الصف الرابع يعاني من صعوبات قراءة
تهدف هذه الدراسة إلى دراسة أثر استراتيجية القراءة المتكررة على طلاقة القراءة لطالب في الصف الرابع عمره 9 سنوات يعاني من صعوبات في القراءة في مدرسة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة. تم استخدام أسلوب البحث الكمي لجمع البيانات باستخدام اختبار قبلي وبعدي. تم جمع وتحليل البيانات. تشير النتائج إلى أن استراتيجية القراءة المتكررة وجدت لتكون فعالة وذات تأثير إيجابي على القراءة بطلاقة وبالتحديد سرعة القراءة وصحتها. هذه الاستراتيجية يمكن أن تكون مفيدة كمنهج لتدريس القراءة لتحسين الطلاقة في القراءة ليس فقط لدى الطلاب الذين يعانون من صعوبات في القراءة وإنما لجميع الطلاب على اختلاف قدراتهم. هذه الدراسة تعتبر نقطة انطلاق لمزيد من الدراسات لتضم عدد أكبر من الطلاب الذين يشتركون بنفس المشكلة ا وهي صعوبات القراءة.
Recommended Citation
Al Jaffal, Fatmeh Mahmud, "THE EFFECT OF REPEATED READING STRATEGY ON ORAL READING FLUENCY OF A FOURTH GRADE STUDENT WITH READING DIFFICULTIES" (2014). Theses. 7.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/7