Date of Award

Winter 12-2014

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (Special Education)

Department

Foundations of Education

First Advisor

Dr. Hala El Howeris

Abstract

This study aims at examining the effects of repeated reading strategy on the oral reading fluency of a 9-year-old Fourth Grader with reading difficulties in a private school in the United Arab Emirates. The research employed a quantitative means by using a SingleSubject Design. A pre-post-test design was used. The results of this study indicate that repeated reading strategy is found to be overall effective on oral reading speed and oral reading accuracy. This study has some recommendations for teaching instructions and research. For example, teachers can use it as an instructional approach for improving the oral reading 11w1fluency not only for those with reading difficulties, but for all students. As for research, future studies should consider including a larger number of students who experience reading difficulties.

Arabic Abstract

أثر استراتيجية القراءة المتكررة على الطلاقة في القراءة لدى طالب في الصف الرابع يعاني من صعوبات قراءة

تهدف هذه الدراسة إلى دراسة أثر استراتيجية القراءة المتكررة على طلاقة القراءة لطالب في الصف الرابع عمره 9 سنوات يعاني من صعوبات في القراءة في مدرسة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة. تم استخدام أسلوب البحث الكمي لجمع البيانات باستخدام اختبار قبلي وبعدي. تم جمع وتحليل البيانات. تشير النتائج إلى أن استراتيجية القراءة المتكررة وجدت لتكون فعالة وذات تأثير إيجابي على القراءة بطلاقة وبالتحديد سرعة القراءة وصحتها. هذه الاستراتيجية يمكن أن تكون مفيدة كمنهج لتدريس القراءة لتحسين الطلاقة في القراءة ليس فقط لدى الطلاب الذين يعانون من صعوبات في القراءة وإنما لجميع الطلاب على اختلاف قدراتهم. هذه الدراسة تعتبر نقطة انطلاق لمزيد من الدراسات لتضم عدد أكبر من الطلاب الذين يشتركون بنفس المشكلة ا وهي صعوبات القراءة.

COinS