Date of Award
Winter 12-2014
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Special Education)
Department
Foundations of Education
First Advisor
Dr. Hala El Howeris
Second Advisor
Negmeldin Alsheikh
Third Advisor
Efthymia Efthymiou
Abstract
I, Fatmeh Mahmud Al-Jaffal, the undersigned, a graduate student at the United Arab Emirates University (UAEU), am the author of this thesis, entitled “The Effect of Repeated Reading Strategy on Oral Reading: Fluency of an Elementary Student with Reading Difficulty”, hereby, solemnly declare that this thesis is an original research work that has been done and prepared by me under the supervision of Dr. Hala El Howeris, of the College of Education at UAEU. This work has not been previously formed as the basis for the award of any academic degree, diploma or a similar title at this or any other university. The materials borrowed from other sources and included in my thesis have been properly cited and acknowledged.
Recommended Citation
Al Jaffal, Fatmeh Mahmud, "THE EFFECT OF REPEATED READING STRATEGY ON ORAL READING FLUENCY OF A FOURTH GRADE STUDENT WITH READING DIFFICULTIES" (2014). Theses. 7.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/7
Comments
أثر استراتيجية القراءة المتكررة على الطلاقة في القراءة لدى طالب في الصف الرابع يعاني من صعوبات قراءة
الملخص
تهدف هذه الدراسة إلى دراسة أثر استراتيجية القراءة المتكررة على طلاقة القراءة لطالب في الصف الرابع عمره 9 سنوات يعاني من صعوبات في القراءة في مدرسة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة. تم استخدام أسلوب البحث الكمي لجمع البيانات باستخدام اختبار قبلي وبعدي. تم جمع وتحليل البيانات. تشير النتائج إلى أن استراتيجية القراءة المتكررة وجدت لتكون فعالة وذات تأثير إيجابي على القراءة بطلاقة ,وبالتحديد سرعة القراءة وصحتها. هذه الاستراتيجية يمكن أن تكون مفيدة كمنهج لتدريس القراءة لتحسين الطلاقة في القراءة ليس فقط لدى الطلاب الذين يعانون من صعوبات في القراءة وإنما لجميع الطلاب على اختلاف قدراتهم. هذه الدراسة تعتبر نقطة انطلاق لمزيد من الدراسات لتضم عدد أكبر من الطلاب الذين يشتركون بنفس المشكلة ا وهي صعوبات القراءة.