Date of Award

Winter 12-2014

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (MEd)

Department

Special Education

First Advisor

Dr. Hala El Howeris

Second Advisor

Negmeldin Alsheikh

Third Advisor

Efthymia Efthymiou

Abstract

I, Fatmeh Mahmud Al-Jaffal, the undersigned, a graduate student at the United Arab Emirates University (UAEU), am the author of this thesis, entitled “The Effect of Repeated Reading Strategy on Oral Reading: Fluency of an Elementary Student with Reading Difficulty”, hereby, solemnly declare that this thesis is an original research work that has been done and prepared by me under the supervision of Dr. Hala El Howeris, of the College of Education at UAEU. This work has not been previously formed as the basis for the award of any academic degree, diploma or a similar title at this or any other university. The materials borrowed from other sources and included in my thesis have been properly cited and acknowledged.

Comments

أثر استراتيجية القراءة المتكررة على الطلاقة في القراءة لدى طالب في الصف الرابع يعاني من صعوبات قراءة

الملخص

تهدف هذه الدراسة إلى دراسة أثر استراتيجية القراءة المتكررة على طلاقة القراءة لطالب في الصف الرابع عمره 9 سنوات يعاني من صعوبات في القراءة في مدرسة خاصة في دولة الإمارات العربية المتحدة. تم استخدام أسلوب البحث الكمي لجمع البيانات باستخدام اختبار قبلي وبعدي. تم جمع وتحليل البيانات. تشير النتائج إلى أن استراتيجية القراءة المتكررة وجدت لتكون فعالة وذات تأثير إيجابي على القراءة بطلاقة ,وبالتحديد سرعة القراءة وصحتها. هذه الاستراتيجية يمكن أن تكون مفيدة كمنهج لتدريس القراءة لتحسين الطلاقة في القراءة ليس فقط لدى الطلاب الذين يعانون من صعوبات في القراءة وإنما لجميع الطلاب على اختلاف قدراتهم. هذه الدراسة تعتبر نقطة انطلاق لمزيد من الدراسات لتضم عدد أكبر من الطلاب الذين يشتركون بنفس المشكلة ا وهي صعوبات القراءة.

COinS