Date of Award

11-2023

Document Type

Thesis

Degree Name

Master of Education (Curriculum and Instruction)

Department

Curriculum and Methods of Instruction

First Advisor

Dr. Mona Aljanahi

Second Advisor

Dr. Qilong Zhang

Abstract

The purpose of this current study is to explore Emirati parents' attitudes toward their involvement in their children's ESL take-home book reading experience. The study aims to explore the reading habits of Emirati families and their perceptions of reading books in English with their children.

This study employed a sequential mixed methods design to gather data from parents and students. A pre-experimental demographic survey was sent to the parents and students to ask about their reading habits at home before experiencing it and after the book reading experience. In addition, a take-home literacy bag activity was disseminated to students and families, followed by collecting documents as they worked on the literacy bag activities.

Semi-structured interview protocols with participants about their involvement in the ESL take-home book bag reading experience and a thematic analysis of their interviews were used to identify the common themes among their responses.

The findings show that families' participation in the take-home book bag activity positively affects their attitudes and perceptions towards reading English books. The study also uncovered the challenges families face and the benefits of this activity. Moreover, families offered suggestions on how to encourage reading at home.

Arabic Abstract

مشاركة أولياء الأمور في تجربة حقيبة الكتب الإنجليزية في المنزل لطلاب الصف الثاني في مدينة العين

الغرض من هذه الدراسة الحالية هو استكشاف مواقف الآباء الإماراتيين تجاه مشاركتهم في تجربة قراءة الكتب التي يأخذها أطفالهم إلى المنزل، وتهدف الدراسة إلى استكشاف عادات القراءة لدى الأسر الإماراتية وتصوراتهم عن قراءة الكتب باللغة الإنجليزية مع أطفالهم . استخدمت هذه الدراسة البحث النوعي لجمع البيانات من أولياء الأمور والطلاب. تم إرسال مسح ديموغرافي تجريبي مسبق إلى أولياء الأمور والطلاب للسؤال عن عادات القراءة لديهم في المنزل قبل وبعد تجربة الحقيبة القرائية المنزلية. بالإضافة إلى ذلك، تم توزيع الحقائب القرائية المنزلية والأنشطة على الطلبة (ذكور وإناث( والأسر، وتلا ذلك جمع الوثائق أثناء عملهم في أنشطة حقيبة محو الأمية . تم استخدام المقابلات الشبه موجهة مع المشاركين حول مشاركتهم في تجربة قراءة حقيبة الكتب الخاصة باللغة الإنجليزية كلغة ثانية والتحليل الموضوعي للمقابلات التي أجروها لتحديد المواضيع المشتركة بين إجاباتهم . أظهرت النتائج أن مشاركة الأسر في نشاط حقيبة الكتب المنزلية يؤثر بشكل إيجابي على اتجاهاتهم وتصوراتهم تجاه قراءة الكتب الإنجليزية. وكشفت الدراسة أيضًا عن التحديات التي واجهت الأسر وفوائد هذا النشاط. علاوة على ذلك، قدمت الأسر اقتراحات حول كيفية تشجيع القراءة في المنزل.

COinS