Date of Award
4-2022
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Curriculum and Instruction)
Department
Curriculum & Instruction
First Advisor
Dr. Shashidhar Belbas
Second Advisor
Dr. Shashidhar Belbas
Abstract
Research stresses that young children must be nurtured and encouraged to develop cognitive processes of higher order thinking skills from a young age in order to excel in later years. According to the joint position statement issued by the National Association for the Education of Young Children and the National Council of Teachers of Mathematics (2010), which was endorsed by the Ministry of Education, UAE, all kindergarten teachers should practice developmentally appropriate mathematics instruction to promote mathematical thinking. However, there is a paucity of research that reflects the beliefs and confidence of the UAE kindergarten teachers in facilitating developmentally appropriate mathematics practices. A mixedmethod study was conducted in order to explore the beliefs, practices, and confidence of UAE kindergarten teachers in teaching mathematics. The study analyzed surveys from ninety teachers employed in public and private schools and interviewed four teachers. According to the findings, the participants believed that kindergarten mathematics was developmentally appropriate and necessary, and that kindergarten students were ready for it. However, while most teachers shared similar beliefs, their practices differed. The other noteworthy finding from this study was that participants had higher levels of PCK for number sense, operations, and measures than for shapes, spatial connections, patterns, and classifications. As a result, it is recommended that teachers should undergo continuous professional development and training that allows them to learn, critically assess, and contemplate mathematics contents, as well as their beliefs, prejudices, and pedagogy.
Arabic Abstract
المعتقدات والممارسات الذاتية في مادة الرياضيات لمعلمي رياض الأطفال في دولة الإمارات العربية المتحدة
تؤكد الأبحاث أنه يجب تربية الأطفال الصغار وتشجيعهم على تطوير إدراكهم لمستويات تفكير عليا منذ سن مبكرة لأجل التفوق في السنوات القادمة. وفقا لبيان الموقف المشترك الصادر عن الجمعية الوطنية لتعليم الأطفال الصغار والمجلس الوطني لمعلمي الرياضيات (2010) والذي أقرته وزارة التربية والتعليم في دولة الإمارات العربية المتحدة، يجب على جميع معلمي رياض الأطفال تدريس الرياضيات بشكل يعزز نمو التفكير الحسابي. ومع ذلك، فهناك ندرة من الأبحاث التي تعكس معتقدات وثقة معلمي رياض الأطفال في دولة الإمارات العربية المتحدة في تيسير الممارسات الحسابية المناسبة تنمويا. من أجل معرفة معتقدات وممارسات وثقة معلمي رياض الأطفال في دولة الإمارات العربية المتحدة، تم إجراء دراسة مختلطة الأساليب. حللت الدراسة استطلاعات رأي تسعين معلما يعملون في المدارس الحكومية والخاصة وأجرت مقابلات مع أربعة معلمين. وبناءاً على هذه النتائج، يعتقد المشاركون أن رياضيات رياض الأطفال مناسبة من الناحية التنموية وضرورية وأن طلاب رياض الأطفال جاهزون لها. ومع أن معظم المعلمين يتشاركون معتقدات متشابهة ، إلا أن ممارساتهم اختلفت. الاكتشاف الآخر الجدير بالملاحظة في هذه الدراسة هو أن المشاركين لديهم مستويات أعلى في معرفة المحتوى التربوي لمعنى الأرقام والعمليات والقياسات مقارنة بالأشكال والوصلات المكانية والأنماط والتصنيف. نتيجة لذلك ، يوصى بأن يخضع المعلمون للتطوير المهني المستمر والتدريب الذي يسمح لهم بالتعلم والتقييم النقدي والتفكير في محتوى الرياضيات ومعتقداتهم وأحكامهم المسبقة وطرق التدريس.
Recommended Citation
Jadhav, Mausmi Dilip, "UAE KINDERGARTEN TEACHERS’ MATHEMATICAL BELIEFS AND SELF-REPORTED PRACTICES" (2022). Theses. 1159.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/1159