Date of Award
11-2021
Document Type
Thesis
Degree Name
Master of Education (Curriculum and Instruction)
Department
Curriculum and Methods of Instruction
First Advisor
Dr. Adeeb Jarrah
Abstract
Online learning is an active method of learning in our lives, and it has been implemented in all the schools in the United Arab Emirates (UAE). Many methods such as platforms, online educational websites, and other applications were used by teachers to support online learning, and to be able to assist students to achieve their goals and accomplish what is required from their curriculum. The main objective of this study is to examine teachers’ perceptions toward teaching mathematics using online learning in elementary schools. Data was collected from 90 (n= 90) elementary teachers in Al Ain City, UAE, during the spring semester of the 2021 academic year. A descriptive quantitative design was used to gather data using a 5-point Likert scale questionnaire. The results showed that the respondents were open to integrating digital technology in their teaching, while also being cautious regarding the increase of workload due to the integration. The barriers revealed by the results were the inability of the teachers to design a learning program that would get the most efficient results from the student in online learning settings. Moreover, the respondents agree that despite the support provided by the institutes in the integration of digital technology, they would still prefer face-to-face teaching in the future. The study contributes to the knowledge of educational systems and curriculum planners regarding the integration of digital technology in mathematics teaching in elementary schools. This study bridges the gap in mathematics teachings in a growing digital world.
Arabic Abstract
تصورات المعلمين لتدريس الرياضيات عبر الإنترنت في المدارس الابتدائية في منطقة العين
التعلم عبر الإنترنت أسلوب فعّال للتعليم في حياتنا، وقد تم تطبيقه في جميع مدارس الإمارات العربية المتحدة، كما تم استخدام العديد من الأساليب مثل المنصة، والمواقع التعليمية عبر الإنترنت، والتطبيقات الأخرى من قبل المعلمين وذلك لدعم التعلم عبر الإنترنت، والقدرة على مساعدة الطلاب على تحقيق أهدافهم، وإنجاز ما هو مطلوب من مناهجهم الدراسية، إذ أن الهدف الرئيس من هذه الدراسة هو دراسة تصورات المعلمين تجاه تدريس الرياضيات باستخدام التعلم عبر الإنترنت في المدارس الابتدائية، فقد تم جمع البيانات من 90 (ن=90) معلم ابتدائي في مدينة العين، في دولة الإمارات العربية المتحدة خلال فصل الربيع من العام الدراسي 2021. كما تم استخدام تصميم كمي وصفي لجمع البيانات باستخدام إستبيان مقياس ليكرت المكون من 5 نقاط. وقد أظهرت النتائج أن المشاركين كانوا منفتحين على دمج التكنولوجيا الرقمية في تدريسهم مع توخي الحذر فيما يتعلق بزيادة عبء العمل بسبب الدمج، وكانت الحواجز التي كشفت عنها النتائج، عدم قدرة المعلمين على تصميم برنامج تعليمي من شأنه أن يحصل على النتائج الأكثر كفاءة من الطالب في إعدادات التعلم عبر الإنترنت، علاوة على ذلك، اتفق المشتركون على أنهم يفضلون التدريس وجهاً لوجه في المستقبل على الرغم من الدعم المقدم من المعاهد في دمج التكنولوجيا الرقمية. هذه الدراسة تساهم في مساعدة الأنظمة التعليمية ومخططي المناهج فيما يتعلق بدمج التكنولوجيا الرقمية في تدريس الرياضيات في المدارس الابتدائية كما وتربط الفجوة في تعليم الرياضيات في عالم رقمي متزايد .
Recommended Citation
Kamar, Kamar Fayez, "TEACHERS’ PERCEPTIONS OF TEACHING MATHEMATICS ONLINE IN ELEMENTARY SCHOOLS IN AL AIN." (2021). Theses. 1088.
https://scholarworks.uaeu.ac.ae/all_theses/1088